O czym należy pamiętać projektując skuteczny baner na stronę www?

Wśród banerów z którymi spotkasz się w różnych serwisach internetowych są takie, na które nie zwracasz uwagami. Niektóre banery cię denerwują, ale wśród różnych witryn możesz znaleźć te, które bardzo przyciągają twoją uwagę.

Jakie więc banery są najbardziej skuteczne? O czym należy pamiętać w trakcie ich projektowania?

1. PROSTOTA I PRZEKAZ - Stwórz przekaz graficzny, odpowiadający na potrzeby użytkownika.

2. GRAFIKI, KOLORYSTYKA, FONTY - Dostosuj grafiki do odpowiedniej rozdzielczości pamiętając przy tym o responsywności, czyli odpowiedniego wyglądu banera na różnych urządzeniach (komputer, tablet, telefon komórkowy). Ograniczenie palety  kolorów do dwóch kolorów pozwoli ci tworzyć czytelne, minimalistyczne reklamy z jasnym przekazem, pamiętaj o spójności z identyfikacją wizualną marki. Używaj tylko jednego, maksymalnie dwóch rodzajów fontów.

3. CALL TO ACTION - Wezwij użytkownika do działania! Przekaz merytoryczny powinien być prosty i czytelny. Oferta powinna zostać przedstawiona w jak najmniej ilości słów. Zbyt dużo tekstu sprawi, że twoja reklama stanie się przytłaczająca, a użytkownik w nią nie kliknie. Przycisk akcji powinien kontrastować z pozostałą częścią bannera. 

Projekt na grafice stworzony dla Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa z siedzibą w Poznaniu.



Komentarze

Popularne posty